LTI e-learning vervangen
Het vervangen van een LTI e-learning is doorgaans eenvoudig, maar er zijn een paar zaken om in gedachten te houden:
Wijzigen van de LTI e-learning: Het advies is om de bestaande LTI e-learning te wijzigen met de nieuwe versie, ervan uitgaande dat het om dezelfde module gaat. De LTI e-learning wijzigen met een nieuwe versie doe je als volgt:
Ga naar Menu > Cursusonderdelen.
Bewerk met het potloodje ✏️ de LTI e-learning.
Je hoeft nu alleen de sleutel, het geheim en de launch URL aan te passen.

Impact laag voor deelnemers die de LTI e-learning al hebben afgerond: Voor deelnemers die de e-learning in het verleden al hebben afgerond, heeft deze wijziging weinig impact. Mocht de deelnemer nog toegang hebben en op de afgeronde LTI e-learning klikken, dan zien ze in het externe systeem de voortgang op nul staan. De tegel binnen Procademy blijft echter op ‘voltooid’ staan.
Impact hoog voor deelnemers die nog bezig zijn: Let op: deze deelnemers raken hun eventuele voortgang kwijt wanneer je de LTI e-learning gaat vervangen. Het is daarom verstandig om in de e-learning rapportage te controleren of er nog deelnemers zijn die onlangs zijn gestart, maar de e-learning niet hebben afgerond. Informeer deze deelnemers tijdig dat de module vervangen zal worden op een specifieke datum. Zo kunnen ze de module afronden voor die tijd om verlies van voortgang te voorkomen.
Verwijderen van een LTI e-learning
Wanneer je een LTI e-learning uit een omgeving verwijdert in plaats van deze te vervangen, worden ook alle studieperiodes van de personen die ooit aan deze module gekoppeld waren permanent verwijderd. Dit betekent dat de voortgang van deze gebruikers niet meer zichtbaar is in rapportages. Omdat de gegevens worden verwijderd, kunnen ze niet meer geraadpleegd worden.
Advies
Het is daarom raadzaam een LTI e-learning te wijzigen in plaats van het gehele cursusonderdeel te verwijderen. Op deze manier blijven de gegevens en de voortgang van de gebruikers behouden en blijven rapportages volledig en accuraat.