Skip to main content
Skip table of contents

Dashboard instellen

Omdat een deelnemer heel andere dingen op zijn dashboard te zien moet krijgen dan bijvoorbeeld een manager, stel je een dashboard per rol in. In dit artikel lees je hoe je een dashboard kunt instellen.

Je kan per rol twee verschillende soorten dashboards instellen. Een daarvan is het dashboard waar de gebruiker heen wordt geleid wanneer hij inlogt. Dit type noemen we gewoon dashboard. Maar er bestaat ook een type dashboard dat speciaal bij een groep hoort. Dit type heet groepsdashboard. Op dit dashboard zie je alle informatie die bij een specifieke groep hoort.

Een voorbeeld van hoe het ingesteld zou kunnen zijn voor een deelnemer.

De deelnemer ziet op zijn dashboard al zijn leeractiviteiten en een uitgelichte selectie uit de catalogus. Als hij dan navigeert naar zijn groepsdashboard, dan ziet hij daar alleen de lesstof die bij deze groep hoort en een chatmodule Spaces om met iedereen binnen deze groep informatie te kunnen delen.

Je stelt op het dashboard de widgets als volgt in. Als voorbeeld wordt hier een managersdashboard gebruikt waar veelal de widgets 'Prestatieoverzicht' en 'Teamcompetenties' worden gekozen. Maar de werkwijze is voor iedere rol hetzelfde.

  1. Ga naar Menu > Dashboards. Hier zie je alle dashboards binnen jouw omgeving.

  2. Kies het dashboard van het type dashboard voor de rol manager. Klik rechts ✏️ Bewerken.

  3. Klik op de knop Voeg widgets toe.

  4. Klik onder de optie 'Prestatieoverzicht' en 'Teamcompetenties' op Toevoegen.

  5. Maak de widget zo groot als je wil. Dat doe je door rechtsonder in het hoekje van de widget te klikken. Sleep met je muis totdat je tevreden bent over de grootte.

  6. Sleep de widget naar je gewenste plaats op het dashboard.

  7. Klik rechtsboven op Opslaan.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.