Skip to main content
Skip table of contents

Tweestapsverificatie (2FA)

Tweestapsverificatie voegt een extra beveiligingslaag aan je account toe. Dat is aan te raden omdat in je omgeving vertrouwelijke gegevens, zoals persoonlijke informatie van studenten en leerprestaties staan. Tweestapsverificatie verkleint de kans op ongeautoriseerde toegang. Tweestapsverificatie maakt het veel moeilijker voor aanvallers om binnen te komen, omdat je naast een wachtwoord ook een tweede stap nodig hebt, zoals een code die je per mail ontvangt.

Op dit moment is tweestapsverificatie alleen beschikbaar voor accounts van beheerders. Alleen de beheerder zelf kan dit voor zijn of haar eigen account activeren.

Gebruikers die inloggen met SSO kunnen geen gebruik maken van tweestapsverificatie. Denk hierbij aan Azure (Entra), SAML of Google.

Dat doe je als volgt.

  1. Ga naar Menu > Gebruikers en bewerk je eigen account.

  2. Ga naar het tabblad 'Beveiliging'. Daar zie je een optie om tweestapsverificatie toe te voegen.

    image-20250108-092256.png
  3. Je krijgt nu een code toegezonden naar je e-mailadres. Deze moet je invullen om te bevestigen dat je tweestapsverificatie wil gebruiken.

  4. Je krijt nu 8 backup-codes die je kan kopiƫren om ergens anders te bewaren. Deze gebruik je in het geval dat je e-mail niet te bereiken is. In dat geval kan je dan toch met je backup-codes inloggen.

    image-20250108-092612.png

De eerstvolgende keer dat je nu inlogt in Procademy, zal je worden gevraagd het 6-cijferige wachtwoord in te vullen dat je per e-mail toegestuurd krijgt.

Je kan er voor kiezen iedere keer dat je inlogt met tweestapsverificatie in te loggen, maar je kan dit ook eens in de 30 dagen laten vragen.

image-20250108-093058.png

Bij Menu > Verzonden berichten komen alle berichten die zijn verzonden vanuit Procademy. Maar omdat de e-mail die wordt verzonden met de code gevoelige informatie bevat, is alleen te zien dat de e-mail is verzonden, maar niet wat er in deze e-mail stond.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.