Skip to main content
Skip table of contents

Gebruiker - Aanmaken

Voordat je een nieuwe gebruiker aanmaakt, is het handig om eerst het leertraject en een groep klaar te zetten, waaraan je de deelnemer wil koppelen. Bij het toevoegen van een nieuwe deelnemer wordt er namelijk een e-mail gestuurd, waarin staat welke modules er voor deze deelnemer klaar staan.

  1. Ga naar Menu > Gebruikers en klik op de knop Toevoegen.

  2. Op het tabblad 'Profiel' vul je de verplichte velden in:

  • E-mailadres

  • Voornaam

  • Achternaam

  1. Klik op Volgende om naar het volgende tabblad te gaan.

De overige velden zijn geen verplichte velden. Zo kun je bijvoorbeeld extra rollen toekennen, zoals een docent rol of een beheerdersrol. Standaard is de rol van deelnemer ingevuld. Onder 'Geavanceerde instellingen' vind je nog meer invulvelden.

Alle verplichte velden staan op het tabblad 'Profiel'. De andere tabbladen zijn niet verplicht om in te vullen.

  1. Klik op Toevoegen in stap 4 om de gebruiker aan te maken.

Groepen - stap 2

Op het tweede tabblad kan je de groepen aangeven waarvoor een deelnemer ingepland moet worden. Deze stap is niet verplicht.

Is er al een groep aangemaakt waarvoor je de deelnemer wil inplannen? Klik dan op Inplannen via bestaande groep. Je krijg dan een lijst met al bestaande groepen te zien. Deze lijst kan je sorteren door op een kolomhoofd te klikken. Je kunt erin zoeken door een van de zoekvelden te gebruiken. Vink de groep of groepen aan waar je de deelnemer in wil plaatsen. Je klikt vervolgens op Toevoegen.

Bij de optie Nieuwe groep maken kan je de nieuwe gebruiker in een nieuwe groep plaatsen

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.